Aktualizacja Valoranta. Zyska Guardian, zmiany w mapach

Valorant/Boop.pl Foto: Boop.pl

Trochę ponad miesiąc po wprowadzeniu na salony oficjalnej wersji gry Valorant, studio Riot Games zapowiada kolejną aktualizację, Tym razem wnoszącą do gry ulepszenie Guardiana, poprawę fizyczną map i usprawnienie systemu poddawania meczów.

Zmiany mają zostać wprowadzone w środę rano, serwery będą wyłączone do godziny 9:00. Oczywiście deweloperzy chcą naturalnie rozwijać metę, dlatego nie spodziewajmy się radykalnych zmian. Guardian, którego ulepszenie zapowiedziano, ma przede wszystkim dostać obniżkę ceny. Jej celem jest spowodowanie, by gracze częściej po niego sięgali, urozmaicając rozgrywkę kosztem forsowania zakupów Vandala czy Phantoma.

Wprowadzona niedawno opcja "poddania się", teraz otrzyma specjalny przycisk do oddawania głosu. Zmienia się także próg deklaracji poddania meczu przez drużynę w trybie nierankingowym, gdzie w rozgrywkach rankedowych potrzebna jest zgoda niemal całej drużyny.

AKTUALIZACJE BRONI

Guardian

  • Obniżono cenę z 2700 do 2500 kredytów.
  • Zmniejszono szybkostrzelność z 6,5 do 4,75.
  • Zwiększono przebijalność ze średniej na dużą.
  • Zaktualizowano kolejkę wejścia z 0,083 do 0,1175.

Dotychczas Guardian zajmował nie do końca określone miejsce w arsenale. W kwestii ceny broń ta osiągnęła pułap karabinów klasy premium, jednak niekoniecznie mogła rywalizować z nimi pod względem mocy, dlatego była za droga podczas gry oszczędnej i jednocześnie za słaba, by uchodzić za broń lepszej klasy. Jej duża szybkostrzelność sprawiała, że na krótkich dystansach była o wiele potężniejsza niż chcieliśmy. Zaprojektowaliśmy ją jako broń długodystansową, precyzyjną i — mimo ognia półautomatycznego i zadawania potężnych obrażeń — odpowiadającą innym karabinom pod względem przebijalności.

AKTUALIZACJE MAP

Haven

  • Usunięto miejsce, z którego nie można było podnieść Spike’a po jego upuszczeniu.

Wszystkie mapy

  • Naprawiono wiele miejsc, w których gracze mogli utknąć w geometrii poziomu
  • Usunięto kolejne miejsca, w których strzała zwiadowcza Sovy mogła przeniknąć przez ściany.

AKTUALIZACJE TRYBÓW

Gorączka Spike’a

  • Nowa kula: Bliźniaczy Łowcy. Zdobycie tej kuli przywołuje dwa polujące wilki, które ścigają dwóch najbliższych wrogów (licząc od miejsca położenia kuli — po pojawieniu się ich cele się nie zmienią). Po dostrzeżeniu wroga wilki przyspieszają i doskakują na krótkim dystansie, spowalniając go i wywołując krótkowzroczność na 4 sekundy w momencie uderzenia.
  • Wilki mają 150 punktów zdrowia i można im zadawać obrażenia.
  • Wilki wygasną po 15 sekundach lub po zabiciu celu.

Split: lokalizacja kuli

  • Kula na środku po stronie obrońców została przeniesiona na środkową platformę, by nie faworyzować obrońców.

JAKOŚĆ ROZGRYWKI

Zmiany w poddaniu się

  • Liczba głosów potrzebnych do przegłosowania w trybie nierankingowym została zmieniona ze 100% na 80%.
  • Liczba głosów potrzebnych do przegłosowania w trybie rankingowym została utrzymana na poziomie 100%
  • Teraz można zainicjować głosowanie w rundzie 5, a nie jak poprzednio — w 8.
  •  W menu gry dodano nowy przycisk, dzięki któremu można zainicjować głosowanie za poddaniem

Ekrany przejścia i rozpoczęcia są teraz panoramiczne.

  •    Naprawiono przypadki nachodzenia na siebie tekstu na ekranach Przepustki bojowej i kontraktu w niektórych językach.
  •    W grach niestandardowych z włączonymi kodami gracze mogą z poziomu menu kodów wybrać innego agenta, którym zagrają w następnej rundzie.
  •    Podczas usuwania znajomego zostanie wyświetlony komunikat potwierdzający.
  •    Wciśnięcie klawisza Escape w trakcie pisania w oknie czatu usunie całą wiadomość.

Zaktualizowano układ okienek z potwierdzeniem, by główna akcja była większa i zawsze po lewej stronie. Zastosowano kolory w różnych miejscach — przykładowo: kolor czerwony opisuje akcje destrukcyjne. Ujednolicono umiejscowienie przycisków zatwierdzania i anulowania w kilku miejscach

Drobne usprawnienia renderowania dla nowoczesnego sprzętu.

  • Dodano okienko błędu w przypadku zawieszenia się gry przy włączeniu, linkujące do poradnika rozwiązywania problemów z awariami gry.

Rozwiązywanie-problemów-z-awariami-VALORANT

  •    Opisy patchów oraz okna z płatnościami będą się poprawnie skalować na monitorach 4K.
  •    Wprowadzanie IME w oknach płatności będzie działać poprawnie (dotyczy języka japońskiego i chińskiego).
  •   Gracze mogą sprawdzać poziomy poszczególnych skórek w widoku kolekcji oraz w sklepie.
  •   Zaktualizowano ocenzurowane efekty trafienia dla lepszej czytelności.
  •   Dodano sylwetki agentów dla obserwatorów.
  •    Usprawniono wydajność renderowania sylwetek.
  •    Paski zdrowia agentów są teraz widoczne dla obserwatorów.
  •    Dokonanie zakupu podczas poruszania się nie wpływa już na ruch gracza.

Tryb turniejowy gier niestandardowych:

  •  W grach niestandardowych można teraz ustawić tryb turniejowy. Daje to wszystkim graczom dostęp do kodu pozwalającego na zmianę czasu gry bez konieczności włączania innych kodów. Pozwala to także oznaczyć obserwatorów jako moderatorów, co daje im dostęp do dodatkowych kodów, z których w razie potrzeby mogą skorzystać. Zwykli obserwatorzy nie mogą już używać kodów.
  • W kolejnych patchach będziemy rozszerzać listę kodów moderatora.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  •  Naprawiono błąd związany z Cypherem, w wyniku którego pułapki umieszczone wewnątrz drzwi nie uruchamiały się, kiedy ktoś przez nie przeszedł.
  •  Naprawiono błąd związany z czasem gry w przypadku niestabilnych warunków sieciowych.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli zeskoczyć z urządzeń zaciskowych, jeśli skok był przypisany do rolki myszy
  • Naprawiono kilka błędów wizualnych, które mogły wystąpić w momencie przywrócenia łączności z grą, kiedy gracz był martwy.
  • Naprawiono ogłoszenie dotyczące fazy bariery w normalnych grach dla obserwatorów.
  • Naprawiono kilka błędów związanych z interfejsem oraz tablicą wyników obserwatora.

Źródło: Valorant Polska

Zobacz komentarze