Czas na wielki finał! Ostatni etap wirtualnej serii odbędzie się na torze Spa

R7 DTM ROS Foto: MARS / Materiały prasowe

Na to czekaliśmy przez długie tygodnie. Dziś poznamy rozstrzygnięcia w pierwszej z dwóch wirtualnych serii organizowanych przez Fantasyexpo i Republic of Simracers - DTM. Jak poradzą sobie nasi kierowcy? Kto okaże się najlepszy?

Za nami bardzo emocjonujące prekwalifikacje. Czołowa 26-stka kierowców jak zwykle jeździła niezwykle równo; różnice między nimi to mniej niż sekunda. Najszybszy okazał się Marcin Rybaczuk z czasem 02:07.790. Na następnych miejscach wylądowali Konrad Żerebiec oraz Dominik Blajer.

Tak wygląda klasyfikacja kierowców w serii DTM przed ostatnim etapem wyścigu - na torze Spa.

DTM klasyfikacja kierowców

Pełne podsumowanie serii DTM oraz GT3 znajdziesz TUTAJ.

A zatem niech rozpocznie się walka! Transmisję na nSport+ (godzina 18:30) rozpoczną kwalifikacje, które pozwolą wyłonić zdobywcę pole position oraz kolejność kolejnych kierowców. Następnie odbędzie się już sam wyścig.

O torze Spa

Spa-Francorchamps jest jednym z najpiękniej położonych torów, na których ścigają się kierowcy F1. Znajduje się w okolicy Stavelot - miejscowości i gminy w Belgii, w prowincji Liege.

Pierwotna, 15-kilometrowa wersja, składająca się z połączonych odcinków dróg publicznych, została zaprojektowana przez Julesa de Thiera. Obiekt zainaugurowali motocykliści w 1922 roku, a dwa lata później po raz pierwszy zorganizowano tu 24-godzinny wyścig. Tuż przed wybuchem II wojny światowej tor wzbogacił się o nowy zakręt, Raidillon, który zastąpił wolny fragment w okolocy Eau Rouge. W ten sposób powstała słynna kombinacja dwóch bardzo szybkich zakrętów Eau Rouge i Raidillon. Postęp techniczny i związany z nim wzrost prędkości maszyn spowodował, iz tor tern stał się wręcz zbyt szybki i co za tym idzie bardzo niebezpieczny. Dochodziło do wypadków śmiertelnych. Po licznych modernizacjach obcenie kierowcy ścigają się na krótszym odcinku, liczacym 7,004 km, ale nadal jest on bardzo szybki. Aż 76 procent okrążenia pokonuje się na pełnym gazie. Zużycie opon jest średnie, a hamulców - minimalne ze względu na obecność jedynie trzech stref silnych dohamowań.

Rekord okrążenia: Valtteri Bottas (Mercedes) 1:46.286 (2018).

Źródło: Materiały własne

Zobacz komentarze