Gracze Overwatch wydali na przedmioty aż miliard dolarów

Overwatch Foto: Blizzard

Zgodnie z raportem Nielsen dotyczącym rynku gier wideo, Overwatch przekroczył próg miliarda dolarów wydanych na zakupy w grze.

Na kwotę tę składają się przede wszystkim pieniądze wydane na skrzynki z łupami. Ich popularność rośnie wraz z pojawianiem się kolejnych eventów, czego przykładem są aktualnie trwające Letnie igrzyska. Wydarzenie to wprowadziło m.in. nowe skórki, emotki czy prezentacje zagrań. Sami twórcy na stronie Overwatch piszą o tym, że należy się spieszyć z ich zakupem. – Nie zwlekaj – podobnie jak każde wakacje, Letnie igrzyska Overwatch skończą się, nim się obejrzysz! – czytamy na stronie Blizzarda.

Poza tym gracze kupują tokeny OWL, które pozwalają na zakup specjalnych skórek. Można je otrzymać także za oglądanie meczów Overwatch League, ale jak pokazują wyniki finansowe, niecierpliwe osoby wolą wydać na nie pieniądze. Sama gra już w maju 2017 roku ogółem zarobiła miliard dolarów. To szósta produkcja Activision Blizzard, która przekroczyła ten próg, zaraz po takich tytułąch jak World of Warcraft, Call of Duty czy Hearthstone.

Warto również zaznaczyć, że Overwatch stał się "64. grą na konsole, PC czy urządzenia mobilne, która wygenerowała miliard dolarów zysku z samego contentu w grze", zgodnie z raportem SuperData.

Mikrotransakcje w Overwatchu nie dają bezpośredniej przewagi, ponieważ głównie skupiają się na elementach kosmetycznych, takich jak skórki, prezentacje zagrań czy pozy w przeciwieństwie do tytułów, w których zakup bohaterów czy przedmiotów sprawia, że określamy je mianem tzw. pay2win.

Zobacz komentarze