Czy doczekamy się weryfikacji dwuetapowej w LoLu? Riot obiecał ją wprowadzić już ponad 2 lata temu

League of Legends Foto: Riot Games

Lata mijają, a niektórych funkcji w LoLu jak nie było, tak nie ma. Jedną z nich jest weryfikacja dwuetapowa, którą Riot Games zapowiadało już w 2017 roku. Od tamtej pory jednak deweloper milczy na ten temat.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (nazywane także weryfikacją dwuetapową) to dodatkowe zabezpieczenie konta użytkownika. Niemal każdy użytkownik steama na pewno spotkał się z tym pojęciem. Jest to po prostu dodatkowy etap logowania, który wymaga dostępu do np. hasła wysłanego smsem na numer telefonu.

Wielu graczy League of Legends uważa, że to bardzo dziwne bardzo dziwne, że Riot Games jeszcze nie wprowadziło tego systemu do LoLa. Niektórzy gracze swoje konta posiadają już od ponad dziesięciu lat, a poza loginem i hasłem, które łatwo złamać nie chroni ich nic. Dodajmy przecież, że duża część graczy na swoich kontach ma także dodatki kupione często za setki złotych.

W sierpniu 2017 roku jeden z pracowników Riot Games ujawnił, że twórcy pracują nad wdrożeniem uwierzytelniania wielopoziomowego, ale jest to długi i skomplikowany proces, który wymaga uwzględnienia wielu czynników (np. fakt, że jego zdaniem nie każdy gracz posiada smartfona). W jaki sposób aurat brak smartfona wpływa na to, że nie można odebrać smsa? Nie wiadomo, ale ewidentnie była to nie lada przeszkoda technologiczna.

Miesiące mijały, a weryfikacja dwuetapowa wciąż nie pojawiała się w kliencie LoLa, dlatego fani znów zaczęli zasypywać Riot pytaniami. W lutym 2019 roku jeden z pracowników firmy odpowiedział wreszcie, że prace nadal trwają, ale nie ma nic nowego do dodania w tej kwestii.

Natomiast obecnie podczas Clasha weryfikacja dwuetapowa działa i ma się dobrze, dlatego dziwi, że nie została ona wprowadzona nawet jako możliwość wyboru dla graczy. Na pewno rekordziści w ilości posiadanych skórek spaliby lepiej wiedząc, że ich konta są bezpieczne.

Zobacz komentarze