Riot usprawnia systemy wykrywające AFK-ów w LoLu. "Teraz będą dwa razy skuteczniejsze"

League of Legends Foto: YouTube/Game and Games

Riot Games już od dłuższego czasu prowadzi pracę nad poprawą jakości solo kolejki i lepszego systemu wykrywającego graczy, którzy niszczą frajdę z gry sojusznikom i rywalom. W najnowszej comiesięcznej aktualizacji nad postępem prac Cody “Codebear” Germain, competitive gameplay product manager, poinformował, że Riot wkrótce będzie w stanie identyfikować AFKów i feederów dwa razy skuteczniej. Do tego gracze, którzy będą mieli po swojej stronie grieferów będą tracić mniej LP oraz pojawi się możliwość wcześniejszego poddania się.

Codebear poinformował, że deweloperzy obejrzeli setki powtórek gier, żeby móc lepiej weryfikować kto celowo niszczy rozgrywkę, a to zdecydowanie pomogło im w poprawie sposobu wykrywania szkodliwych zachowań. Nowy system ma być dwa razy bardziej skuteczny w wykrywaniu i karaniu grieferów, a dzięki temu gracze będą też częściej dostawać informacje, że ich zgłoszenie przyczyniło się do ukarania złoczyńcy.

Niektóre usprawnienia już działają na patchu 10.15, a kolejne będą sukcesywnie wychodzić wraz z kolejnymi aktualizacjami.

Kilka rozwiązań krótkoterminowych, nad którymi również pracuje Riot to wcześniejsze głosownie o poddaniu gry, gdy w twojej drużynie ktoś jest AFK, mniejsze straty LP, surowsze zablokowanie możliwości wzięcia udziału w następnej grze, upomnienie przed następnym meczem dla tych, którzy w poprzedniej grze nie zachowywali się w porządku.

Nie ma jednak jeszcze informacji, kiedy możemy spodziewać się tych zmian na serwerze. Jednak przynajmniej jedno z tych rozwiązań powinno wejść w życie w przyszłym miesiącu.

Zobacz komentarze