Ponad 800 tysięcy fanów oglądało finał LEC

Play-offy LEC Foto: Riot Games

LEC cieszy się bardzo dużą popularnością, która ze splitu na split ciągle rośnie. Potwierdza to chociażby oglądalność niedzielnego finału, z udziałem G2 Esports i Fnatic, które w peaku oglądało ponad 800 tys. osób.

Rebrand europejskiej ligi z EU LCS na LEC jest dużym sukcesem marketingowym. Rozgrywki cały czas przyciągają nowych sponsorów, a fani chętnie siadają przed monitorami, żeby oglądać najlepsze drużyny starego kontynentu. Mimo że tym razem nie udało się pobić rekordu widzów w jednym momencie (zabrakło 10 tys. widzów do pobicia wyniku z lata ubiegłego roku) to zdecydowanie więcej fanów oglądało pozostałe spotkania.

Pięć najchętniej oglądanych spotkań wiosną tego roku w szczytowym momencie oglądało ponad 450 tys. fanów, a półfinał z udziałem G2 i MAD Lions ściągnął przed ekrany prawie pół miliona widzów. To zdecydowanie lepszy wynik niż oba splity w zeszłym roku. Wiosną 2019 roku tylko dwa spotkania przebiły barierę 400 tysięcy widzów. Podobnie było latem, ale peak finału był wyższy o dziesięć tysięcy osób.

Niemniej to dalej olbrzymi sukces i znak, że League of Legends ciągle się rozwija i trafia do nowych widzów. Dane pochodzą ze strony Esports Charts.

Zobacz komentarze