Co sprawia, że postaci w LoLu są OP? Riot zmienia kryteria

League of Legends Foto: Riot Games

League of Legends nieustannie się zmienia. Głównie widzimy to na przykłądzie postaci, które regularnie wypadają i wracają do łask. Ale dlaczego? Co decyduje o tym, że teraz akurat ta postać zostanie osłabiona, a ta wzmocniona. Lead gameplay designer Mark “Scruffy” Yetter podzielił się z graczami nowymi zasadami, które decydują o tym, które postaci są za mocne, a które za słabe.

– Mieliśmy wrażenie, że nasza dotychczasowa metoda nie sprawdza się w stu procentach – napisał Yetter w poście. – Używając tego, jak często postaci są banowane pozwalało nam wyłapać popularne i frustrujące championy, które były za mocne, ale nie wyłapywała mniej popularnych wyborów – kontynuował Scruffy.

Żeby temu zaradzić od teraz Riot będzie brał pod uwagę większy zakres MMR – od Diamentu 2, a nie jak do tej pory od Mastera. Wcześniej po prostu zespół odpowiedzialny za balans nie dostawał wystarczająco dużo danych.

Tak wyglądają nowe (i stare) kryteria, które decydują o tym, że postaci są OP lub potrzebują wzmocnień:

Stare kryteria dla zbyt silnych postaci:

  • Ponad 45% ban rate.

Nowe kryteria dla zbyt silnych postaci:

  • Ponad 50% ban rate
  • ponad 54% win rate jeśli ban rate jest poniżej średniej lub 52.5% win rate jeśli ban rate jest 5 razy wyższy niż średnia

Stare kryteria dla za słabych postaci:

  • mniej niż 5% pick rate + ban rate

Nowe kryteria dla za słabych postaci:

  • mniej niż 7.5% pick rate + ban rate
Zobacz komentarze