Aktualizacja systemu behawioralnego w League of Legends. Jak Riot planuje poprawić jakość solo Q?

League of Legends Foto: Esportmania.pl

Jakiś czas temu po raz kolejny w społeczności League of Legends głośnym tematem stała się jakość gier solo kolejki i toksyczne zachowania graczy, które często uchodzą im na sucho. Tym razem jednak Riot przyznało rację graczom i deweloperzy pracują nad rozwiązaniem problemu.

Teraz Riot opublikował kolejny już post, w którym wyjasnia w jaki sposób planuje poprawić jakość gier w solo Q i pilnować graczy, by nie zachowywali się w toksyczny sposób.

– Uważamy, że w pierwszej fazie projektów w ramach naszej inicjatywy służącej zmianie tej sytuacji powinniśmy skupić się na tych zachowaniach w grze, które mają bezpośredni wpływ na wynik rozgrywki. Ustaliliśmy, że do zachowań nacechowanych bezpośrednim zamiarem spowodowania przegranej lub bezpośrednim zamiarem ograniczenia szans na wygraną zaliczają się: celowe umieranie, sabotaż, nękanie (polegające na złośliwej grze), a także brak aktywności i celowe opuszczenie meczu. – możemy przeczytać w poście.

"Na podstawie opinii graczy i danych pochodzących ze zgłoszeń doszliśmy do wniosku, że najbardziej wpłyniemy na jakość gry, jeśli poczynimy postępy w przypadku następujących dwóch celów dotyczących celowego umierania i opuszczania gry / nieaktywności w grze:

  • Bezpośrednie ograniczenie częstotliwości takiego zachowania: trąci banałem, ale nie możemy tracić tego celu z oczu.
  • Ograniczenie szkód ponoszonych przez ofiary takiego zachowania: nie zdołamy całkowicie wyeliminować działań obliczonych na psucie gry innym, dlatego musimy dołożyć wszelkich starań, aby zminimalizować straty dotykające ofiary tego typu praktyk."

Jakie będą kolejne działania Riotu?

Pamiętajmy, że wyciszanie i zgłaszanie innych graczy już na poziomie fazy wybierania postaci jest już testowane na niektórych serwerach i wkrótce będzie ogólnodostępne . Teraz powoli wprowadzane będą kolejne projekty. Aktualizacji ulegnie Kodeks Przywoływacza. Teraz wyraźniej sformułowane będą oczekiwania w stosunku do graczy, jakie zachowania są niepożądane i jakie kary grożą ty,. którzy nie przestrzegają zasad.

Riot pracuje też nad ulepszeniem automatycznego wykrywania graczy, którzy rujnują rozgrywkę innym. W międzyczasie system będzie też rozszerzany o kolejne zachowania, które rujnują gry, ale do tej pory nie są wykrywane automatycznie.

Ponownie rozważone będą rozwiązania sytuacji, gdy jeden z graczy postanowi opuścić rozgrywkę przed jej zakończeniem. Rozważane będą nowe kary, za takie zachowanie, ale też w jaki sposób wsparta zostanie drużyna, która zmuszona jest grać w osłabieniu.

Zobacz komentarze