Wielka Brytania będzie leczyć uzależnionych do gier

Gaming

National HealthSerive działający w Wielkiej Brytanii chce wprowadzić własny projekt leczenia z uzależnień od gier komputerowych. Jego odbiorcami mają być nastolatkowie między 13 a 25 rokiem życia. Ma być to odpowiedź na niedawną opinię WHO(World Health Organization), która uznała uzależnienie od gier za zaburzenie psychiczne.

National Health Service jest wspólną nazwą dla trzech z czterech systemów ochrony służby zdrowia występujących w Wielkiej Brytanii. Finansowany jest z budżetu państwa. Dla uproszczenia można go porównać do polskiego NFZ. NHS chce prowadzić swoje konsultacje za pomocą Skype. Inicjatywa miałaby być prowadzona przez organizacje Center for Internet and GamingDisorders. Jednak gdyby potrzeba była bardziej poważna, pacjenci będą mogli skorzystać z leczenia w 14 klinikach na terenie całego kraju.

Uzależnienie od grania jest zaburzeniem psychicznym, to sytuacja, w której pragnienie gry jest większe niż załatwianie podstawowych potrzeby fizycznych organizmu. Tak decyzję o umieszczeniu go na liście komentują władzę WHO. Dr Henrietta Bowden-Jones z Center for Internet and GamingDisorders dodaje: Uzależnienie od gier ma niszczący wpływ na życie uzależnionego i jego rodziny. Rodziny mogą czuć się całkowicie bezużyteczne w momencie zachorowania jednego z członków.

Problem z uzależnieniem zauważają też twórcy, wprowadzając ograniczenia dotyczące możliwości spędzonych godzin w grze, takim przykładem jest Tencent.

Od 2010 roku granie jest coraz bardziej popularne, głównym czynnikiem napędzającym w tym przypadku był esport, którego wartość poraz pierwszy w tym roku osiągnęła powyżej 1 miliarda dolarów. Ta popularność część społeczeństwa popchnęła do przodu stali się profesjonalnymi graczami ale nie tylko, również streamerami oraz pracownikami tej branży. Dla wielu jest to szansa jednak niektórzy angażują sie za bardzo przez co narażają swoje zdrowie. NHS nie chce negować idei gamingu jako samego sobie, chce pomóc tym którzy mają z powiedzeniem sobie stop w pewnym momencie, co wydaje się sensownym rozwiązaniem.

Źródło: Materiały własne

Tematy

gry

Zobacz komentarze