Nieoficjalnie: Twitch wprowadzi system oceniający, jak "przyjazny" jest streamer dla reklamodawców

Twitch Foto: Twitch

Daylam Tayari, student cyberbezpieczeństwa, opublikował we wtorek zrzuty ekranu API (interfejs programowania aplikacji z ang. application programming interface) Twitcha, na których widać nową, automatyczną zmienną nazwaną "Brand Safety Score" (przyjazność dla firm). Wnioskując z nazwy, może to oznaczać, że reklamodawcy będą mogli bardzo dokładnie decydować, gdzie będą trafiały ich reklamy.

Według tego, co znalazł Tayari, o wyniku BSS decydować będą czynniki, takie jak:

  • Wiek streamera
  • Historia banów
  • Czy ma status partnera
  • Czy używa automoderacji na czacie
  • Rating ESRB streamowanej gry
  • Czy stream przeznaczony jest tylko dla dorosłych widzów
  • Manualne zmiany przez pracowników Twitcha (!)

System ten przypomina rozwiązanie ze znanego odcinka Black Mirror, w którym ludzie oceniali się nawzajem, ale jest jeszcze gorszy. Już na pierwszy rzut oka widać, że kanały tworzące treści dla starszych widzów będą miały duży problem. Jeśli wynik BSS faktycznie wpływał będzie na reklamy wyświetlane na transmisjach oraz stawki za kliknięcie i wyświetlenie twórcy mogą stracić znaczną część swoich miesięcznych zarobków tylko dlatego, że grają w grę dla dorosłych i używają przekleństw.

Jednak najbardziej problematyczna jest możliwość moderacji przez pracowników Twitcha. W tym momencie na platformie bana można otrzymać dosłownie za nic. W 2019 roku przekonał się o tym streamer League of Legends, który otrzymał bana za użycie słowa "idioci", bo pracownicy Twitcha w jakiś sposób zamiast tego usłyszeli rasistowskie wyzwisko.

A to tylko jeden z tysięcy dziwnych banów, bo pomijamy to, że dłuższa kara czeka osoby, które przez przypadek klikną w link do wulgarnego zdjęcia i pokażą to na ekranie podczas transmisji, niż twórców, którzy rozpoczną nadawanie treści przeznaczonych na serwis dla dorosłych na swoim kanale na Twitchu.

Jednak biorąc pod uwagę to, jak teraz prowadzona jest platforma, jest to tylko kodyfikacja obecnych działań. Zasady nie są takie same dla wszystkich i w zależności od tego kim jesteś i co robisz, Twitch będzie traktował każdego według własnego widzimisię.

Zobacz komentarze