Podbił świat streamingu, a teraz napisze serie książek. Czy Ninja zawojuje rynek wydawniczy?

Ninja
Ninja Foto: Stream

Znany przede wszystkim ze streamów Fortnite'a Tyler “Ninja” Blevins podpisał umowę z wydawnictwem Random House dzięki, której do końca 2019 roku opublikuje trzy książki.

Za nawiązanie współpracy odpowiedzialna była firma menadżerska Loaded, która już niejednokrotnie reprezentowała interesy Ninji. Współpraca Blevinsa z Samsungiem, Red Bullem, EA czy Capitol Records to tylko niektóre z ich poprzednich projektów.

Pierwsze dwie książki skierowane będą do młodszych odbiorców. "Ninja: Get Good" i "Ninja: Notebook" ukażą się w sierpniu, a wydane zostaną przez Clarkson Potter, jedno z wydawnict, którego właścicielem jest Random House. "Get Good" zawierało będzie wskazówki jak rozpocząć karierę streamera, jak poprawić swoje umiejętności w grze i jak stworzyć społeczność online. Z kolei "Ninja Notebook" będzie dziennikiem zawierającym małe porady i inspiracje do pisania historii.

W grudniu wydana zostanie przez Ten Speed Press, którego właścicielem również jest Random House, "Ninja: The Most Dangerous Game". Będzie to powieść graficzna (z ang. graphic novel), czyli de facto jednotomowy komiks. Ninji w jego napisaniu pomoże Justin Jordan, a za rysunki odpowiedzialny będzie Felipe Magaña. Będzie to pierwszy tom, który ma dać początek serii skierowanej do nastolatków i młodych dorosłych.

"Przy podpisaniu każdej umowy, upewniamy się, że nasi klienci w odpowiedni sposób będą komunikować się z fanami. Zarówno online, jak i offline." powiedział założyciel i CEO Loaded, Brandon Freytag. "Jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc przedstawić te książki fanom Ninji i entuzjastom gamingu. Dzięki tym książkom będą mogli poznać gamingowy "know how" od jednej z największych osobowości z branży.".

Loaded oprócz Ninji reprezentuje także innych streamerów i osobowości online. Z agencją współpracują m.in. Michael “Shroud” Grzesiek, “AnneMunition,” Benjamin “DrLupo” Lupo oraz Jack “CouRage” Dunlop.

Ninja znany jest przede wszystkim z działalności na platformie Twitch.tv. Aktualnie zebrał tam blisko 14 milionów obserwujących, a w szczytowym momencie jego transmisje oglądało równocześnie prawie 450 tysięcy osób (dane z portalu TwitchTracker). Blevins od dawna jest częścią esportu. Kiedyś był profesjonalnym zawodnikiem w grach z serii Halo, a potem przesiadł się na wszystkim znanego Fortnite'ta. Głównie dzięki produkcji studia Epic Games stał się on rozpoznawalny. Jego popularność doprowadziła do tego, że w końcu przyleciał do Warszawy, gdzie zorganizował wydarzenie z serii Ninja's Night Shift. Więcej o historii Tylera i jego drodze do sukcesu przeczytacie tutaj.

Zobacz komentarze