Międzynarodowy Komitet Olimpijski nie uzna żadnego organu zarządzającego esportem

igrzyska olimpijskie

Pisemne oświadczenie od Grupy Łącznikowej Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego ds. Sportu i Gier (ELG) do wszystkich federacji jednoznacznie stwierdza, że nie planuje ono uznawać żadnej grupy ani organizacji za "światowy organ zarządzający esportem". Wśród odrzuconych kandydatów znajduje się Globalna Federacja Esportu (GEF) założona przez Tencent, właściciela Riot Games. Zgodnie z raportem insidethegames, świat sportu został "ostrzeżony" aby nie przystępować do współpracy z GEF.

GEF, które zostało utworzone w zeszłym roku w Singapurze i wspierane przez Tencent (który został uznany za "globalnego partnera założycielskiego"), stwierdza, że jego celem jest być "głosem i autorytetem dla światowego ruchu esportowego". Jest to jedna z wielu takich organizacji założonych w ciągu ostatnich dwóch lat.

Chris Chan, który jest sekretarzem Krajowej Rady Olimpijskiej Singapuru i dyrektorem operacyjnym GEF, powiedział, że GEF została utworzona jako sposób na włączenie esportu do Igrzysk Olimpijskich.

Wyścig po to, by stać się światowym ciałem zarządzającym całym esportem wciąż trwa. GEF zostało założone by konkurować z powstałej w Korei Południowej Międzynarodowej Federacji eSportu (IeSF). IeSF zostało założone w 2008 roku i ma na celu promocję esportu jako legalnej przestrzeni do rywalizacji, zbliżonej do tradycyjnych sportów.

Zobacz komentarze