Jak wyglądał 2019 rok dla polskich streamerów? Powstał specjalny raport

Izak Foto: Esportmania.pl

Portal STREAMERZY.pl oraz inSTREAMLY opublikowali raport o branży live-streamingu. Obok statystyk i opinii eksperckich znajdują się w nim wyniki badania przeprowadzonego wśród streamerów i ich widzów oraz case study kampanii ze streamerami.

W reakcji na pandemię koronawirusa, wzrosło zainteresowanie streamingiem w Polsce i na świecie (wg Bloomberga czas spędzony na oglądaniu streamingowych treści wzrósł o 20%). Platformy takie jak Twitch, YouTube oraz Facebook odnotowują wzrost liczby transmisji (wg gamesindustry.biz), a także oglądanych godzin i liczby widzów.

W raporcie znajdują się statystyki z ubiegłego roku, informacje m.in. o tym kto był najpopularniejszym polskim streamerem i streamerką oraz jakie kanały miały największą jednostkową oglądalność.

Z badania przeprowadzonego na grupie 2 449 osób, polskich streamerach i ich widzach, można dowiedzieć się m.in.:

  • Ile czasu tygodniowo widzowie poświęcają na oglądanie streamów?
  • Ile widzowie streamów wydają na gry i sprzęt komputerowy?
  • Ile i jak streamerzy zarabiają na transmisjach?
  • Jakie są motywacje stojące za streamerami?
  • Ile czasu tygodniowo widzowie poświęcają na oglądanie streamów?
  • Ilu widzów wspiera streamerów “donejtami” ?
  • Ile czasu widzowie streamów poświęcają na oglądanie telewizji ?

a także poznać odpowiedzi na 50 innych pytań.

Przykładowe fragmenty raportu znajdziecie tutaj, a całość, za darmo, dostępna jest na stronie streamerzy.pl.

Zobacz komentarze