GTA: San Andreas na silniku Unreal Engine 4? Take-Two blokuje prace

GTA San Andreas w Unreal Engine 4 Foto: Materiały prasowe

zy jest możliwe, aby przenieść mapę z kultowego już GTA: San Andreas we współczesne klimaty graficzne? Jak najbardziej, potrzeba do tego sporo czasu, chęci oraz umiejętności, ale jest to możliwe.

ArcadiaSquad

Na taki właśnie pomysł wpadła grupa trzech zapalonych programistów z Ameryki Południowej. Pod nazwą ArcadiaSquad postanowili oni przenieść całą mapę GTA: SA z dwa tysiące czwartego roku na współczesny silnik Unreal Engine 4, na którym oparte są choćby takie gry jak PUBG, Fortnite, czy ARK: Survival Evolved. Projekt szedł pełną parą, do sieci trafiła nawet zapowiedź, prezentująca pewne fragmenty mapy już w odświeżonej wersji. Wzbudziło to duży zachwyt wśród graczy, a sama zapowiedź cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem.

Koniec zabawy…

Euforia nie trwała jednak zbyt długo. Pomimo ogromnej liczby pozytywnych reakcji zdarzały się gnieniegdzie również te negatywne. A najbardziej negatywną opinię wydała firma Take-Two Interactive. Początkowo zbanowana z serwisu YouTube została wspomniana już wyżej zapowiedź projektu. Później jednak sprawy nabrały rozpędu i z serwisu YouTube zniknęły wszystkie treści grupy ArcadiaSquad, usunięty został ich fanpage na Facebooku, a na serwisie Patreon wyłączona została możliwość finansowego wsparcia twórców. Projekt został z ogromnym hukiem zamknięty. Pozostały jedynie wyjaśnienia oraz opis całej sprawy z perspektywy Arcadia Squad.

Zobacz komentarze