Nie będzie turniejów lanowych w Fortnite przynajmniej do połowy 2022 r.

Fortnite Foto: Materiały prasowe

Epic Games poinformowało graczy i organizacje, że nie powinni spodziewać się żadnych wydarzeń na żywo dla Fortnite ani innych gier aż do 2022 r. ze względu na trwającą globalną sytuację zdrowotną.

Wydarzenia na żywo, takie jak Fortnite World Cup 2019, pomogły ugruntować popularność gry jako esportu, ale podobnie jak w większości innych tytułów, w ciągu ostatniego półtora roku, żadne LAN-y się nie odbyły.

Teraz wygląda na to, że organizacje i zawodnicy będą musieli uzbroić się w cierpliwość, biorąc pod uwagę informacje z najnowszego ogłoszenia Epic Games.

Gracz/manager Elite Esports, Connoreo, napisał oświadczenie w oparciu o wiadomość, którą jego zespół otrzymał od Epic Games, a która potwierdza, że nie będzie imprez LAN-owych w m.in. Fortnite aż do drugiego kwartału 2022 r.

– Epic poinformowało nas, że nie planują zezwalać na wydarzenia "in-person" aż do drugiego kwartału 2022 r. – napisał Connoreo.

– Nie do końca zgadzamy się z Epic Games, biorąc pod uwagę, że rożne aktywności - organizowane na zewnątrz oraz wewnątrz - zaczynają ponownie być dostępne – kontynuował Connoreo.

W momencie, gdy informacje te wyszły na światło dzienne, organizatorzy turniejów zaczęli odwoływać planowane imprezy i zwracać pieniądze za bilety, a organizacje zastanawiają się, co robić dalej, bez możliwości brania udziału w eventach "na miejscu".

To wszystko dzieje się po niezwykle udanych imprezach LAN-owych Mid-Season Invitational oraz VCT Masters Reykjavik w odpowiednio League of Legends oraz VALORANT. Mimo, że na trybunach nie było żadnych fanów, setki tysięcy widzów wciąż oglądało rozgrywki, aby zobaczyć graczy rywalizujących twarzą w twarz.

Jednak nie tylko EPIC i Fortnite wstrzymują się z powrotem do rozgrywek na żywo. Duże wydarzenia VCT wydają się być wyjątkiem, ponieważ OWL, CDL czy turnieje CS:GO również jeszcze nie powróciły do rozgrywek na żywo (chociaż CDL planuje powrócić do rozgrywek "na żywo" na Stage 4 Major, a w Polsce w warunkach LAN-owych odbyły się finały Polskiej Ligi Esportowej).

Zobacz komentarze