Piłkarze się buntują, a EA Sports przedłuża współpracę z UEFA

FIFA Foto: Materiały prasowe

EA Sports oficjalnie przedłużyło licencję na klubowe rozgrywki UEFA, co oznacza, że gry FIFA nadal będą miały wyłączny dostęp do używania loga oraz wszystkich innych rzeczy związanych z Ligą Mistrzów oraz Ligą Europy. Oprócz tego ogłoszono datę premiery FIFA 21 na platformę Google Stadia. Jak widać, studio nie próżnuje i dąży do umocnienia pozycji lidera, jeśli chodzi o gry sportowe.

Współpraca z UEFA została oficjalnie przedłużona o trzy kolejne lata i daje EA wyłączne prawa do rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA, a także Ligi Europy UEFA i Superpucharu UEFA. Partnerstwo jest też znakiem chęci rozwoju eChampions League, czyli esportowego turnieju w FIFA, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością.

Patrząc na informację o przedłużeniu licencji, aż przypomina się niedawna sytuacja ze Zlatanem Ibrahimoviciem. Szwed domagał się od EA Sports wyjaśnienia jakim prawem używają oni wizerunków poszczególnych piłkarzy, jeśli oni wcale nie wyrazili na to zgody. Mimo odpowiedzi EA, Ibrahimović nie odpuszczał i dobitnie pokazał, że nie podoba mu się cała sytuacja. Zlatana poparło kilkudziesięciu graczy i jeśli cała sprawa nie zostanie wyjaśniona, w FIFA 22 możemy nie zobaczyć niektórych najbardziej rozpoznawalnych zawodników świata.

EA Sports jednak nie wydaje się na razie za bardzo martwić całym zamieszaniem. Twórcy prężnie rozwijają swoją markę, czego efektem jest popularyzacja gry FIFA Online 4, czyli darmowej gry na podstawie klasycznych produkcji FIFA. FIFA Online 4 jest już bardzo popularna w Azji, a niedługo ma być dostępna również w Polsce, Rosji, Turcji i kilku innych krajach. Warto wspomnieć, że jest to produkcja darmowa i każdy będzie mógł ją pobrać bez żadnych opłat.

Kolejnym ruchem EA Sports jest wydanie FIFA 21 na platformę Google Stadia. Premiera ma nastąpić 17 marca, a informacja o tej dacie nie jest żadną niespodzianką. Obie firmy już od prawie roku mówiły o swojej współpracy i zapowiadały, że pojawienie się FIFA 21 na Google Stadia to tylko kwestia czasu. Będzie to trzecia gra na tej platformie od Electronic Arts, ponieważ wcześniej zadebiutowały już Jedi: Upadły Zakon and Madden NFL 21.

Ostatnim jawnym planem EA Sports jest wypuszczenie kilku gier na telefony. Rynek gier mobilnych zyskuje coraz bardziej na popularności, a EA chce to wykorzystać dając graczom aż sześć różnych gier o tematyce piłkarskiej. Mają być to produkcje bardzo różnorodne: od pełnoprawnych symulatorów, po unikalne gry zręcznościowe, więc firma będzie miała pewność, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Zobacz komentarze