Sztuczna inteligencja przeanalizowała 400 dyscyplin sportu. Stworzyła nową, która ma być hitem

Speed gate Foto: Materiały prasowe

„Speed Gate" – wymyślony przez sztuczną inteligencję, wypróbowany przez ludzi" – takie hasło reklamujące nową dyscyplinę sportu opracowano dzięki technologii AI (artificial intelligence). Stworzono także nowe zasady dzięki miksowi kilku kultowych sportów.

Powstały na zamówienie agencji cyfrowej AKQA projekt zaskakuje prostotą i pomysłowością, a ci, którzy zdążyli go już przetestować, podkreślają frajdę, jaką dawała im ta rozrywka. Speed gate, bo o tej nowej dyscyplinie mowa, to coś zupełnie innowacyjnego w świecie sportu, ponieważ jego zasady opracowała sztuczna inteligencja.

„Co by się stało, gdybyś poprosił komputer o wynalezienie sportu? Wyobraź sobie rezultat. Wszystko – nazwa, logo, zasady, liczba graczy, sprzęt czy projekt kostiumów... (...) dołącz do nas i odkryj nowy sport. Wymyślony nie przez człowieka, przetestowany przez prawdziwych ludzi" – zachęca do swojego pomysłu AKQA.

Jakim kluczem się posłużono? AI przetworzyło dane o ponad 400 dyscyplinach sportu. Po analizie zaproponowało 1000 nowych pomysłów. Spośród nich wyłoniono dziesięć najlepszych, a po serii testów przekonano się, że najbardziej popularny może się okazać właśnie Speed gate, czyli mieszanka piłki nożnej, krykieta i rugby. – To wydaje się proste, ale człowiek nie wpadły sam na taki pomysł – mówi Whitney Jenkins z kierownictwa agencji.

W Speed gate rywalizują ze sobą dwie sześcioosobowe drużyny; każda z nich złożona jest z trzech obrońców i trzech napastników. Na boisku znajdują się trzy bramki bez poprzeczek. Do gry używa się piłki przypominającą tę do gry w rugby. Można ją podawać lub kopać do siebie. Aby zdobyć dwa punkty, należy przenieść ją przez środkową bramkę, a następnie przez końcową. Trzy punkty dostaje się wtedy, gdy spełni się powyższy warunek, po czym jeden z graczy kopnie ją z powrotem między słupkami. I właściwie na tym koniec. Zabronione są ostre wejścia w rywala, by gra była odpowiednia dla każdego.

Sztuczna inteligencja coraz częściej wpływa nie tylko na świat sportu, ale i esportu. Prawdziwi gracze często przegrywają z botami m.in. w popularną Dota 2. Słynny wizjoner Elon Musk przestrzega: Filmy katastroficzne mogą się urzeczywistnić. Boty stają się mądrzejsze od ludzi". Więcej przeczytasz TUTAJ.

Źródło: Materiały własne

Zobacz komentarze