Jaka jest przeszłość Tuscan? Dlaczego do tej pory nie dodano go do CS:GO?

de_tuscan Foto: twitter.com/Nors3

W ostatnich dniach światło dzienne ujrzała informacja, że trwają pracę nad legendarną już mapą de_tuscan. Jest to lokacja świetnie znana fanom Counter Strike’a 1.6. Obecnie, niewielu graczy ją kojarzy. Teraz macie moment, aby nadrobić braki i dowiedzieć się czegoś o tej legendarnej planszy. Dlatego do tej pory nie pojawił się w najnowszej wersji CS’a? Jaka jest historia tej mapy? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule!

Rok 1997

Aby poznać historię Tuscana, musimy cofnąć się o ponad dwie dekady. W 1997 roku powstaje Cyberathlete Professional League, w skrócie CPL, czyli profesjonalna liga CS 1.6, która szybko zyskuje ogromną popularność. Tworzą oni nawet swoją mapę o nazwie de_cpl_mill. Mapa, podobnie jak sama organizacja, w błyskawicznym tempie zdobywa uznanie graczy. CPL jednak jako właściciel praw autorskich nie chciało udostępnić stworzonej przez nich mapy innym ligom i turniejom. Z tego powodu użytkownik o pseudonimie „brute” stworzył swój projekt, rozstawieniem przejść, stref detonacji przypominający de_cpl_mill. Nowa mapa otrzymała także niepowtarzalną szatę graficzną i została nazwana Tuscan. Szybko zdobyła uznanie graczy i stała się jedną z najczęściej grywanych.

de_cpl_mill

CS: Source

Tuscan był rozgrywany zarówno w meczach pomiędzy zwykłymi graczami, jak i na profesjonalnych turniejach. Mapa była zbalansowana i cieszyła się pozytywnymi opiniami społeczności. Z tego powodu trafiła także do kolejnej wersji Counter Strike’a, mowa oczywiście o CS: Source. Tam również nie było do niej zastrzeżeń i przez wiele lata była czołową mapą we wszelkich rozgrywkach. Wszystko trwało pięknie do czasu…

de tuscan CS:Source

Klątwa CS:GO

Rok 2012. Premiera gry Counter Strike: Global Offensive. Producenci gry wprowadzają mapy znane z poprzednich wersji, w tym de_tuscan. Ten jednak trafił tylko jako wersja Beta. Niestety była ona tragiczna i nie spotkała się z pozytywnymi opiniami. Pojawiało się na niej wiele błędów, mapa również graficznie wyglądała słabo. Na pomoc przyszła społeczność i razem z jej pierwotnym twórcą „brutem”, doprowadzono Tuscana do ładu. Mapa wylądowała niestety jedynie w warsztacie. Dlaczego? Na ten temat teorii jest wiele. Główna i najczęściej powtarzana sugeruje, że Valve po prostu obawiało się tego, że nie posiadają oni praw autorskich do mapy, jej właścicielem był (i jest) „brute”. Oznacza to, że jakiekolwiek zmiany na Tuscanie musiałyby zostać zaakceptowane przez jej twórcę w CS-ie 1.6.

de tuscan CS:GO

Powrót?

Pojawiła się jednak nadzieja i to niezwykle płomienna. Infulencer o pseudonimie „Nors3” poinformował za sprawą swojego twittera, że trwają pracę nad oficjalną, nową wersję mapy Tuscan. Próbę odnowienia legendarnej lokacji podjęli ponownie „brute” w towarzystwie innego twórcy o nicku „catfood”. ” Nors3” zapytał także, czy są jacyś profesjonalni gracze, którzy chcieliby przetestować mapę na wczesnym etapie jej odtwarzania.

Co ciekawe, testów zgłosił się między innymi snajper brazylijskiej drużyny FURIA, czyli „arT”! Czy Tuscan wróci do oficjalnej puli map turniejowych? Niewykluczone, wszystko zależy od ustaleń twórców z Valve. Być może odtwarzają oni mapę właśnie z polecenia wydawców CS:GO. Pewne jest jedno, za jakiś czas Tuscan trafi do warsztatu społeczności i za sprawą tego będziemy mogli zmierzyć się na nim choćby ze znajomymi. Na razie pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość i wyczekiwać kolejnych informacji.

Zobacz komentarze