Innocent: Ekonomia w CS:GO idzie w złym kierunku

Paweł „innocent” Mocek to jeden z filarów drużyny Illuminar Gaming. W rozmowie z nami opowiedział o DreamHacku w Atlancie, swojej zagranicznej przygodzie i ostatnich zmianach w CS:GO.

Patryk Stec: Jesteś zadowolony z Waszego występu na DreamHacku w Atlancie? Oczekiwania mieliście chyba trochę większe.

Paweł „innocent” Mocek: Pewnie, że nie jestem. Na turnieju typu DreamHack Open zawsze będziemy mierzyć w 1. miejsce, a finał to plan minimum. Co prawda grupę mieliśmy ciężką i jakbyśmy trafili do tej drugiej, to playoffy zrobilibyśmy na sto procent. Mimo wszystko oba z przegranych meczów byliśmy w stanie spokojnie zamknąć, z Heroic było trochę trudniej, ale mecz ze Sprout tak naprawdę mieliśmy pod kontrolą, a i tak w końcówce obu map się wykmnął. Graliśmy bardzo solidnie, ale jednak w kluczowych rundach coś zawiodło.

W Stanach dwukrotnie zmierzyłeś się ze swoją byłą organizacją – Sprout. Miało to dla Ciebie jakieś specjalne znaczenie?

Myślę, że teraz już nie. Na Games Clash Masters faktycznie miałem do tego trochę sentymentalne podejście, ale te mecze na DreamHack Atlanta były już po prostu kolejnymi meczami na starych kolegów z drużyny.

W tym roku po niecałych trzech latach przerwy powróciłeś do gry dla polskiej organizacji. Jakie masz odczucia po okresie spędzonym w zagranicznych zespołach?

Na pewno bardzo dużo się nauczyłem etyki pracy i poznałem swoje mocne strony. W Polsce mimo wszystko bardzo ciężko kiedyś było o pomoc trenera czy kolegów z drużyny. Wszystkie błędy, które się robiło były raczej załatwiane za plecami i dlatego drużyny kiepsko działały. Za granicą od pierwszego dnia od razu jak robiłem coś źle, ja lub ktoś inny, od razu analizowaliśmy te rzeczy i otwarcie sobie mówiliśmy. Każdy problem był rozwiązywany na bieżąco, przez co nic nie narastało i drużyna progresowała każdego dnia. Teraz sam jak najbardziej staram się przenieść te i wszystkie inne zachowania, których się nauczyłem do obecnej drużyny.

Kto według Ciebie jest najlepszym zawodnikiem z jakim miałeś okazję grać w jednym zespole podczas zagranicznej przygody?

Myślę, że suNny. Z jakiegoś powodu jako jedyny tak naprawdę wykorzystał potencjał i przebił się do tier1 i wygrywał topowe eventy. Na pewno ma na to wpływ rola, w której grał, ale nie można mu odmówić tego, że jest bardzo solidnym zawodnikiem, dobrym w praktycznie wszystkich aspektach.

Chciałbyś jeszcze w przyszłości spróbować swoich sił zagranicą?

Nie wiem. Mimo wszystko z jakiegoś powodu drużyny z jednego kraju grają lepiej, niż międzynarodowe mixy. Na pewno nigdy nie byłbym zamknięty na taką możliwość gdybym nie miał gdzie grać na krajowym podwórku lub nie widziałbym potencjału w obecnej drużynie, to może...

Jesteście na bootcampie w EPC. Po ostatnim turnieju z pewnością zauważyliście kolejne rzeczy do poprawy. Nad czym głównie pracujecie?

Cele na bootcamp w EPC to na pewno poprawa dwóch map i lekkie modyfikacje na jeszcze jednej. Głównie skupimy się tutaj na naszej stronie atakującej, bo statystycznie bardzo nieładnie to wygląda. Komunikacja też mogła by być lepsza, więc myślę, że te rzeczy jak najbardziej będziemy szlifować.

Na ile stać Illuminar Gaming? Jesteście w polskiej czołówce i trzeciej dziesiątce rankingu HLTV. Uważasz, że TOP10 w przyszłości jest w Waszym zasięgu?

Stać nas na więcej, niż prezentuje to ranking, czy wynik na DH Atlanta. Mimo wszystko śmiało mogę stwierdzić, że dużo lepiej czujemy się na ten moment na turniejach offline. Gramy zupełnie inaczej i musimy skupić się na przeniesieniu tego również na rozgrywki online. Myślę, że gdybyśmy grali równo, kwalifikowalibyśmy się na dużo większą liczbę eventów.

W ostatniej dużej aktualizacji CS:GO doczekaliśmy się kilku poprawek. Co sądzisz o zmianie ceny SG 553?

Zmiana ceny SG553 nie robi aż tak dużej różnicy, jedynie trochę rozwiązuje problem drugiej rundy w terro po przegranej pistoletówce. Na fullbuyach nadal będziemy widzieć rundy z samymi SG.

A innowacje Famasa i Galila?

Zdecydowanie będą to bardziej grywalne karabiny. Osobiście nie schodziłbym z ceny tych broni, a jedynie zostawił buff celności. Aktualizacja na pewno wpłynie negatywnie na podupadającą już i tak ekonomie w CS:GO. Trochę idzie to w złym kierunku i aspekt ekonomiczny w CS-ie powoli zanika. Mam swoje pomysły na naprawę tego, ale zobaczymy z czym wyjdzie do nas Valve.

Jak Ci się podoba nowy Cache? Jaką mapę według Ciebie powinien zastąpić?

Zdecydowanie Dust2. Mapa, która w mojej opinii nie ma miejsca w competitive map poolu. Prawdę mówiąc, mógłby też zastąpić Inferno, Traina lub Mirage’a. W mojej opinii powinno się zmieniać te mapy częściej i próbować nowych rzeczy. CS byłby świeższy.

Na koniec jedno z trudniejszych pytań dla każdego gracza. Myślałeś już o tym co byś chciał robić po zakończeniu kariery zawodnika?

W ogóle o tym nie myślałem i nie planuję o tym myśleć. Im starszy się robię tym ciężej staram się pracować nad sobą i prawdę mówiąc chyba nigdy nie grałem tak solidnie jak w teraz. Za parę lat jak przyjdą te myśli, na pewno wybiorę jakąś fajną ścieżkę dla siebie.

Tematy

CS:GO

innocent

illuminar gaming

DreamHack

Zobacz komentarze

Zobacz także

Lista artykułów

Rozwiń więcej