CS:GO. Tickrate - co to jest? Co daje? Definicja

csgo

Gracze CS:GO wielokrotnie skarżą się na zbyt niski tickrate na oficjalnych serwerach tworzonych przez Valve. Jednakże nie każdy jeszcze wie, czym jest ten wspomniany już tickrate i na co on daje? Dowiecie się tego wszystkiego z tego artykułu!

Tickrate nie ma bezpośredniego odpowiednika w języku polskim, jednakże sama definicja tego słowa nie jest aż tak skomplikowana, jak mogłoby się wydawać. Za tym anglojęzycznym wyrażeniem kryje się częstotliwość przesyłanych pakietów internetowych od użytkownika do serwera. Od tego parametru zależy sporo w samej grze, między innymi to jak płynnie poruszać się będą modele graczy i jak szybko wszelkie do silnika gry dotrą wszystkie dane pochodzące z naszego komputera.

Oficjalne serwery, czyli takie, na których np. rozgrywane są mecze turniejowe w CS:GO oparte są na tickrate 64. Liczba ta oznacza, że dane między użytkownikiem a serwerem przesyłane są 64 razy na sekundę. Analogicznie, jeżeli tickrate wynosi 128, dane przesyłane są 128 razy na sekundę, czyli dwa razy szybciej. Jest to gwarantem płynniejszej rozgrywki.

Choć gracze od wielu lat naciskają na Valve, aby deweloperzy wprowadzili serwery z tickratem 128 to jednak Gabe i spółka pozostają nieugięci. Jest to zapewne związane ze starym silnikiem gry Source 1. Jednak kto wie, może w niedalekiej przyszłości zostaną poczynione odpowiednie zmiany w celu polepszenia rozgrywki?

Zobacz komentarze