Przedstawiciele branży esportowej zakończyli spotkanie z MKOl. Co udało się ustalić?

igrzyska olimpijskie

Wprowadzenie sportów elektronicznych na igrzyska olimpijskie stało się przewodnim tematem dzisiejszej konferencji w Lozannie. W dyskusji wzięli udział reprezentanci świata gamingu, MKOl i GAISF. Obyło się bez rewolucji, aczkolwiek negocjacje bez wątpienia poczyniono pewien postęp.

W konferencji wzięło udział aż 150 interesariuszy, którzy pozostają związani z ruchem olimpijskim, a także wpływowymi organizacjami ze świata sportów elektronicznych i dyscyplin tradycyjnych. W trakcie paneli dyskusyjnych debatowali na temat regulacji prawnych, transmitowania rozgrywek, inwestycji, zawodników i równości płci. Celem spotkania była wymiana poglądów i obranie wspólnego punktu widzenia. Znalezienie porozumienia ma zaważyć o zawiązaniu trwałej współpracy.

Uczestnicy rozmów zastanawiali się, czy esport może być traktowany jako dyscyplina sportu. Zwrócili również uwagę na konieczność polepszenia warunków rozwoju dla wirtualnych atletów oraz zwiększenie szans dla szerszego grona graczy.

Najważniejszym postanowieniem było utworzenie Esports Liaison Group (ELG). W składzie tego organu znajdą się członkowie MKOl, GAISF oraz osoby związane ze sportami elektronicznymi. Ich zadaniem będzie podtrzymanie zaangażowania wszystkich stron. Negocjacje doczekają się kontynuacji podczas spotkania „Olympism in Action Forum”, które odbędzie się jeszcze w tym roku w Buenos Aires.

Temat esportu trafi też pod obrady wszystkich 206 Narodowych Komitetów Olimpijskich. Ponadto zostanie przywołany przy okazji GAISF Forum i 2018 Olympis Summit.

Źródło: Materiały prasowe

Tematy

esport

Zobacz komentarze