MKOl powołał do życia Olympic Virtual Series

igrzyska olimpijskie

Temat Igrzysk Olimpijskich i esportu od kilku lat jest nieustannie poruszany we wszelkich dyskusjach na temat przenikania się sportów tradycyjnych i esportu. Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) w końcu zdecydował się na ruch w tej sprawie i powołał do życia projekt o nazwie Olympic Virtual Series.

MKOl zakomunikował, że będzie współpracował z pięcioma Międzynarodowymi Federacjami Sportowymi (IF) i wydawcami gier w celu wyprodukowania Olympic Virtual Series (OVS). Wśród współpracowników i partnerów projektu będzie DreamHack, czyli jeden z największych organizatorów turniejów esportowych, który w OVS będzie pełnił rolę specjalisty do spraw produkcji.

Początkowo projekt ma się skupiać wokół gier związanych ze sportową rywalizacją, a więc fani takich tytułów jak CS:GO, Valoranta czy League of Legends, będą trochę rozczarowani. Na liście znalazło się na razie pięć tytułów, a za każdy z nich będzie odpowiadał inny związek współpracujący z MKOl.

  • eBaseball Powerful Pro Baseball 2020
  • Zwift
  • TBA (World Rowing)
  • Virtual Regatta
  • Gran Turismo

- Olympic Virtual Series to nowe, unikalne cyfrowe doświadczenie olimpijskie, które ma na celu zwiększenie bezpośredniego zaangażowania nowych odbiorców w dziedzinie sportów wirtualnych. Jego koncepcja jest zgodna z Agendą Olimpijską 2020 + 5 i Strategią cyfrową MKOl. Zachęca do uprawiania sportu i promuje wartości olimpijskie, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży - powiedział przewodniczący MKOl Thomas Bach.

Niemniej lista gier nie jest zamknięta, a w kolejnych edycjach wydarzenie może nawiązać współpracę z takimi związkami jak FIFA, FIBA, ITF czy WT. Pierwsza impreza z cyklu Olympic Virtual Series planowana jest na 13 maja i ma poprzedzać Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio.

Źródło: Materiały własne

Zobacz komentarze