Branża esportowa warta już ponad miliard dolarów! Jakie prognozy do 2022 roku?

IEM Katowice 2019 Foto: Timo Verdeil / ESL

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Currys PC World, branża esportowa jest już warta ponad miliard dolarów. Szacuje się, że do 2022 ta wycena może zwiększyć się blisko dwukrotnie.

Prawie połowa z tego, to pieniądze sponsorów (456 milionów dolarów). Największe marki tj. chociażby Gillette, Red Bull, MasterCard, Mercedes-Benz, Audi, już są mocno obecne w branży esportowej i wkładają w nią coraz większe środki. A my wymieniliśmy tylko niewielką część z nich.m

Badania wykazały, że inwestycje marek w reklamę i sponsoring w esporcie mają wzrosnąć w 2020 roku o 9,9 procenta na całym świecie, nawet do 844 mln dolarów. WARC przewiduje, że do 2022 r wkład sponsorów przekroczy już miliard dolarów.

Jak podał Currys PC World. w ciągu ostatnich pięciu lat dochody z esportu potroiły się z 325 mln dolarów do 1,1 mld, a liczba odbiorców urosła czterokrotnie, ze 120 mln do 495 mln.

Oczywiście COVID-19 odcisnął swój wpływ także na branży esportowej. Podczas gdy większość turniejów na żywo została anulowana lub przełożona, niektóre eventy odbyły się w formie online. Przez ostatnie pół roku Twitch i Youtube odnotowały 20-procentowy wzrosty liczby transmitowanych godzin.

Pandemia nie powstrzymała rozwoju branży esportowej, a tylko przeniosła jej oddziaływanie na inne kanały dotarcia do odbiorców. Oczywiście sporty elektroniczne potrzebują wydarzeń na żywo, ale ma różne drogi zapasowe.

Źródło: Materiały własne

Zobacz komentarze