TikTok otwiera drzwi do polskiej sceny esportowo-gamingowej. Trwa 10-godzinny maraton

To się nazywa wejście na rynek esportowy! TikTok Polska, chcąc rozpropagować serwis wśród fanów naszej branży, zorganizowali 10-godzinny maraton, w którym znani twórcy opowiadają o swoich pasjach. Wygląda na to, że wkrótce każdy szanujący się streamer będzie miał swoje konto, a esport w dużej mierze przeniesie się na TikToka.

Pasha Gaming School, Ewron, Veggie, Urqueen, Isamu, Lothar, Jacob... wymieniać można długo. Jedni dopiero założyli konta, inni mają już za sobą pierwsze próby, inni są już starymi wyjadaczami w tej dziedzinie. Każdy z twórców na swoich kontach wykazuje się pomysłowością. Na TikToku są także niemal wszystkie organizacje esportowe, zwłaszcza zachodnie. Wideo o tematyce esportowej i gamingowej są na TikToku bardzo chętnie oglądane, dlatego influencerzy znani głównie z Twitcha czy YouTube'a zaczynają się tam przenosić. Popularność i nowi followersi przychodzi zazwyczaj bardzo szybko. Słowem, kwestią czasu jest to, by praktycznie każdy miał TikToka, tak jak teraz ma Facebooka czy Instagram.

10-godzinny live gamingowy - plan

TikTok Foto: Materiały prasowe

Polscy przedstawiciele naszej branży na TikToku - przykłady

W 2017 roku Bytedance wykupiła dobrze prosperujące Musical.ly i rozwinęła ją w aplikację do tworzenia kreatywnego video -TikTok. Rok później TikTok był dostępny w 150 krajach i 75 różnych językach.

Bytedance, czyli firma odpowiadająca za rosnącą popularność TikToka, teraz wyznaczyła sobie kolejny cel. Chce zrewolucjonizować także rynek gier, wierząc we współpracę TikTokerów z graczami! To się już dzieje, także w naszym kraju. Wystarczy spojrzeć, jaką popularnością cieszy się #gamer. Widea pod tym hashtagiem globalnie obejrzano już 8,4 mld razy. To więcej niż jest ludzi na Ziemi.

Jak można zauważyć TikTok, jest również wykorzystywana w bardziej tradycyjnej komunikacji. To właśnie za jej pośrednictwem na turniej Grarantanna Cup zaprosił młodzież Prezydent RP Andrzej Duda. Konta zakładają organizacje, które jeszcze kilka czy kilkanaście miesięcy temu nikt by o to nie podejrzewał, jak choćby Polski Związek Piłki Nożnej. Na TikToku świetnie bawi się Robert Lewandowski i inni znani sportowcy.

Jak wynika z badania agencji Open Mobi omówionego w lutym przez Wirtualne Media, 57 procent użytkowników TikToka spędza na nim ponad godzinę dziennie, 62 procent sprawdza go powyżej 10 razy dziennie. TikToki nagrywane są głównie w domu lub na ulicy, najczęściej po szkole i w weekendy.

Tematy

TikTok

Zobacz komentarze

Zobacz także

Lista artykułów

Rozwiń więcej